1.Zápočtový úkol do PB009

3D Model v programu Rhinoceros

zdrojový soubor Rhinoceros ver. 3.0: STUL_v3.zip

zdrojový soubor Rhinoceros ver. 2.x: STUL_v2.zip

zdrojový soubor Rhinoceros ver. 2.x - osvetleny model: stul_svetlo.zip

Pohledy
Front.jpg Back.jpg Top.jpg
Left.jpg Right.jpg Perspective.jpg
Perspective2.jpg Perspective_light.jpg Detail1.jpg
Detail2.jpg Detail3.jpg

Pracovní postup:
Můj model je v měřítku 1:1. Dělal jsem jej v tomto měřítku, protože jsem si každou část modelovaného předmětu mohl změřit a co nejpřesněji vymodelovat, a také jsem docílil přirozeného vzhledu a poměru velikostí jednotlivých částí.
Nejdříve jsem modeloval psací stůl. Modeloval jsem jednotlivé desky a z nich pak sestavoval výsledný objekt. Pak jsem booleovským rozdílem „vyvrtal“ díry pro šrouby, vymodeloval šrouby a ručky na šuplíky (pomocí křivky a jejím potažením) a následně je umístil na patřičné místo.
Potom jsem začal modelovat stolní lampu. Začínal jsem odspodu směrem ke stínítku. Jednotlivé objekty jsem spojoval tak, aby odpovídaly skutečným celým částem. Když jsem měl lampu vymodelovanou, umístil jsem ji na stůl a natočil ji zhruba tak jak ve skutečnosti je.
Aby scéna nevypadala tak pustě, vytvořil jsem ještě plochy simulující stěny místnosti a na jednu z nich vymodeloval obraz. Pak jsem všechny objekty potáhl příslušnými texturami, nebo nastavil materiál, barvu apod. Nakonec jsem se snažil celou scénu nějak nasvítit.