Roman Plášil - První scéna

Jedná se o abstraktní obrazec vytvořený po vzoru obrázků z deviantART.com, kategorie Digital Art - 3D - Abstract. Není sice tak propracovaný a tak komplexní, ale mě to stačí. Koneckonců jsem programátor a ne grafik :)

Skládá se z několika jednoduchých elementů. Spirála vznikla pomocí Sweep NURBS z kružnice a křivky Helix. Aby byla správně zahnutá, vložil jsem ji ještě do deformátoru Bend. Dalším významným kusem, jakási silnice, je také Sweep NURBS. Bohužel není možné do jednoho Sweep nacpat více profilů, takže jsem musel udělat instanci cesty a ten modrý a žlutý kus udělat kopiemi Sweep NURBS. Musel jsem u nich navíc upravit rotaci a jelikož jsou to tři kopie, neměl jsem pak už moc možnost s tím hýbat. Poslední významná část modelu je nazvaná šišatice a je to ta věc, která při renderu zabere nejvíc času. U ní jsem se inspiroval vzorovými scénami k MoGraphu. Je vytvořena z jakési křivky, jednoho Loft NURBS a jednoho Cloner objektu. Dohromady jsem je poskládal v podstatě náhodně. Pro větší efekt je ještě vložena do průhledných placek.

V rozlišení 1920x1080 se u mě scéna kreslila něco přes 20 minut a trochu se mi u toho přehříval notebook. První render je z náhodné pozice, kterou si program nějak vycucal z prstu. Poté už jsem ale přišel na to, jak přinutit Render to picture viewer k použití mé kamery a výsledkem je render2. Poslední je opět nějaká náhodná pozice. Je trochu škoda, že na šišatici jsou z nějakého důvodu na okrajích takvé zuby.