PB009 -- statická scéna

Popis úkolu:

Netriviální model/scéna RHINO3D/Cinema 4DXL, termín odevzdání: 6.5.2005 do 18:00.

Požadovaná forma odevzdání úloh:
Pokud cvičící asistent nestanoví jinak, zpracovanou úlohu vystavte na svých webových stránkách a svému cvičícímu asistentovi pošlete pouze úplný odkaz na tuto stránku. Na stránku umístěte cca 4-6 náhledů na vymodelovaný předmět a přidejte odkaz na zdrojový soubor. Zveřejnění pracovního postupu, kterým jste k výsledku dospěli, rozhodně není na závadu a výrazně podpoří důvěru v unikátnost a autorství vašeho řešení.

Ke stáhnutí:

Vše zabalené v archivu

Řešení úkolu:

Celkový pohled na scénu Celkový pohled na scénu Pohled na scénu zleva Pohled na scénu zprava Bližší pohled na scénu zleva Bližší pohled na scénu zprava Pivní láhev a sklenice Monitor zblíska


Konstrukce modelu kopírovala logickou stavbu stolu v reálu. Nejprve jsem vymodeloval základní část (nohy, zadni deska, polička na PC, polička na tiskárnu, odkladová statická polička napravo). Další krokem bylo vytvoření hlavní desky, použil jsem Boolean Object.

Po vymoddelování kostry následovaly detailnější části. Jednalo se o podstavec pod monitor, vysuvnou desku pro klavesnici, zasuvku a vysuvny odkladový prostor. Při tvorbě těchto objektů jsem využil Cube Object, Cylinder Object, Boolean Object, HyperNURBS Object, Extrude NURBS Object, Linerar Spline a B-Spline.

Dalším krokem bylo vytvoření doplňkových objektů - monitor, pivní láhev a sklenice a oblohy. Použil jsem Sky Object, Lathe NURBS Object, B-Spline, Cube Object, Cylinder Object, Disc Object, Boolean Objecta a HyperNURBS Object

Po vymodelování jsem nanesl textury a barvy, nadefinoval jsem 15 různých materiálů. Využil jsem také možnosti aplikace materiálu pouze na určitou část objektu (monitor, nožičky podstavce pro monitor).

Nakonec jsem nadefinoval 4 švětla (dvě směrová a dvě všesměrová) a připravil sérii pohledů na scénu. Veškeré části modelu jsou sjednoceny do logických celků.
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!