PB009 - cvieni Cinema4D

Jan Sonnek (99096)- Jawa 250 ccm 353/03

Nahledy:
Postup prace:
Model jsem vytvarel delsi dobu ve 3D studiu Max, nasledne prevedl do Cinemy 4D. S tim souvisely problemy s kompatibilitou obou programu. Prevod jsem provedl exportem souboru ve 3Dmax do souboru *.3ds, ktery je vhodny pro prenos, a nasledne naimportoval do Cinema4D. Model jsem vytvarel presne podle Jawy 250, vsechny rozmery odpovidaji skutenosti. Zacal jsem vytvarenim kol, pote pokracoval tvorbou dasich soucasti jako je ram motorky, vyfuku, predni masky.. Nejvice jsem dbal na podobnost se skutecnosti, jak se mi to povedlo zhodnete sami.

Jak jsem vytvel:
maska nadrz vyfuk

Popis tvorby detailu - predni blatnik:
Jednim z nejsloztejsi objektu pro me bylo vytvoreni predniho blatniku. Zacal jsem vytvoreni Plain objektu (plochy) o rozmerech 90*15 cm, ktere jsem pomoci Material Editoru prideli cerveny material, kde jsem nastavil 2-sided, abych plochu pri modelovani zretelne videl z obou stran. Pote jsem aplikoval modifikator Bend, kde jsem nastavil Angle(uhel) na 165 abych dostal patricny ohyb blatniku a pote jsem blatnik zacal modelovat a ohybat, tak aby co nejdokonaleji obepinal horni cast kola. V konecne fazi prce jsem pouzil modifikator MeshSmooth, ktery dokonale vyhladil vsechny vystupky a nerovnosti a dal blatniku Konecnou podobu.
predni blatnik(1) predni blatnik(2) predni blatnik(3)

Popis konstrukce motocyklu:
Motocykl 250 ccm - typ353/03 je jednostope vozidlo, slouzici k doprave jedne nebo dvou osob. Hnaci silu dodava vzduchem chlazeny spalovaci motor - dvoudoby s vratnym vyplachovanim. Spojka se pohybuje v olejove lazni, je petilamelova, s lamelami ocelovymi a s korkovym oblozenim. Ovladana je packou na leve strane riditek. Prevodovka ma ctyri prevodove stupne. S klikovou skrini tvori jediny blok motoru a je odvzdusena. Dratova kola jsou snadno vyjimatelna - predni i zadni hridel je vysuvny. Konstrukce predniho i zadniho kola je shodna. Spojeni zadniho kola s retezovym kolem je provedeno drazkovym unasecem. Pocet dratu je 36 v jednom kole, prumer drtu je 3,5 mm. Ram je proveden ze ctyrhrannych svarovanch trubek s kyvnou zadni vidlici. Nadrz na palivo obsahuje 13 litru a je vylisovana z oceloveho plechu. Dvojsedlo s vlozkou z mechove gumy je odklopne a zakryva pomocnou schranku na dusi, hustilku a nahradni soucasti. Riditka maji vnjs prumr 22 mm, sirku 670 mm a jsou provedena z jednoho kusu. Predni perovani je provedeno teleskopickou vidlici s olejovymi tlumici kmitu. Provani je po primce dvema valcovymi pruzinami. Zadni kyvna vidlice je odpruzena dvema valcovymi pruzinami a je opatrena olejovymi tlumici kmitu, ktere jsou zakryty chromovanymi ocelovymi pouzdry. Zapalovani je dynamobateriove, je stejnosmerne, znacky JAWA a jeho vykon je 45 W a napeti 6V.

Technicke udaje:
Motor... Dvoudob, vzduchem chlazeny
Pocet valcu ...1
Obsah valce ...245,5 ccm
Maximalni rychlost ... 105 km/h
Vaha stroje ...132 - 142 (s palivem) kg
Rozmery pneumatik ... 3,25" * 16"
Brzdn draha z rychlosti 40 km/hod
predni / zadni brzdou ... 30,8 m
obema brzdami ... 12,5 m
- - - Vyrobeno v Zavodech 9. kvetna n. p. v roce 1957 - - -