PB009 - Základy počítačové grafiky
Domácí úkoly
Jaroslav Škrabálek
Bowlingové hřiště
120773, xskraba1
Navigace:
Při modelování byly použity následující nástroje a objekty:
NURBS, křivka, plocha, krychle, koule, světla, materiály. Nejdříve byly vytvořeny dráhy a
prostor mezi nimi, tj. žlab na kouli, přechod mezi dráhami, prostor uprostřed. Dále se
umístila krychle, ze které se roztáhnutím do velkého kvádru vytvořila zadní stěna.
Ze stěny se vyřízla požadovaná část tak, aby se docílilo kuželkoviště. Pomocí další
krychle se vytvořilo prkno stroje na odklízení kuželek, pomocí kružnic tyče ovládající
a držící prkno. Pyramidou a koulemi se vyrobil displej ukazující aktuální počet kuželek.
Využitím křivky se vymodelovaly kuželky. Nakonec se udělaly stěny a sloup a stupňovitý
strop. Závěrem se celá kompozice osvětlila a otexturovala.
Popis scény: Na začátku je vyslána pravá koule, která spadne do žlabu. Mezitím se vyšle druhá, levá koule, která
se rotací pohybuje kolem žlabu až ke kuželkám, kde srazí tři krajní kuželky. Během kolize se spustí "stroj" na odklízení kuželek
na pravé dráze.