logotyp FI MU

PB009 - Základy počítačové grafiky

Domácí úkoly


Jaroslav Škrabálek
Bowlingové hřiště
120773, xskraba1
Navigace:

Domácí úkol č.1 - netriviální model/scéna RHINO3D/Cinema 4DXL
Při modelování byly použity následující nástroje a objekty: NURBS, křivka, plocha, krychle, koule, světla, materiály. Nejdříve byly vytvořeny dráhy a prostor mezi nimi, tj. žlab na kouli, přechod mezi dráhami, prostor uprostřed. Dále se umístila krychle, ze které se roztáhnutím do velkého kvádru vytvořila zadní stěna. Ze stěny se vyřízla požadovaná část tak, aby se docílilo kuželkoviště. Pomocí další krychle se vytvořilo prkno stroje na odklízení kuželek, pomocí kružnic tyče ovládající a držící prkno. Pyramidou a koulemi se vyrobil displej ukazující aktuální počet kuželek. Využitím křivky se vymodelovaly kuželky. Nakonec se udělaly stěny a sloup a stupňovitý strop. Závěrem se celá kompozice osvětlila a otexturovala.
zdrojový soubor
1 2 3 4
5 6 7 8



Domácí úkol č.2 - animace RHINO3D+Flamingo nebo animace CINEMA4D
Popis scény: Na začátku je vyslána pravá koule, která spadne do žlabu. Mezitím se vyšle druhá, levá koule, která se rotací pohybuje kolem žlabu až ke kuželkám, kde srazí tři krajní kuželky. Během kolize se spustí "stroj" na odklízení kuželek na pravé dráze.
zdrojový soubor s animací
video soubor