Ondrášovka

Model jsem vytvořil v Rhinu 3, postup tvorby:

Nejprve jsem se pustil do zkrouceného těla, to jsem vytvořil tak, že jsem pomocí operace "Polar Array" rozkopíroval dvanáct svislých přímek do válcové plochy, pak jsem je pomocí operace "Twist" zkroutil o 90°, dále jsem je rebuildoval na 4 kontrolní body a stupeň tři a dolní z vnitřních kontrolních bodů jsem otočil o určitý úhel tak, abych ve výsledku dosáhnul ve spodní části menšího zkroucení. Takto připravené křivky jsem potom pomocí operace "Pull Curve to Surface" promítnul na válec a dále jsem jimy pomocí operace "Loft" proložil plochu, která má připomínat zkroucený válec. Kvůli napojování na ostatní části jsem pak ještě pomocí operace "Loft" prodloužil tento zkroucený válec na obě strany tak, aby hranou byla kružnice.

Asi nejnáročnějsí byla tvorba dna, tam mi jako základ posloužila křivka čtvrtkružnice, kterou jsem deformoval tak, aby tvořila profil stojacího výčnělku láhve, dno je pak, zjednodušeně řečeno, tvořeno vhodnou kombinací kopií této deformované křivky a křivky čtvrtkružnice překryté operací "Loft", k rozkopírování zmíněných křivek jsem opět použil operaci "Polar Array", tentokrát to ale tak jednoduché nebylo, aby dno vypadalo alespoň trochu věrohodně, tak jsem musel kontrolními body křivek proložit kružnice, to kvůli přesnosti, a tyto body po nich posouvat.

Zbytek těla láhve jsou už pak jenom kružnice různého průměru překryté operací Loft.

Za zmínku ještě stojí tvorba zátky, respektive vroubků na ní, ty jsem vytvořil tak, že jsem z kružnice operací "Split" vystřihl 3-stupňový úsek, této křivce jsem pak zvýšil počet kontrolních bodu na 4 a prostřední 2 jsem operací "Scale 2-D" vzdálil od středu kružnice, pomocí vzniklé křivky jsem pak operací "Sweep 1 Rail" vytvořil vroubek, který jsem pak rozkopíroval stodvacetkrát do kruhu a to opět pomocí operace "Polar Array".

Zdrojový soubor (Rhino 3) Textura pro etiketu