P009 Základy počítačové grafiky
- 1. Úloha: Model v Rhinoceros3D
- 2. Úloha: Jednoduchá kresba v OpenGL
- 3. Úloha: 3D objekty a kamera v OpenGL
Model psacího stolu v Rhino3D
"Drátěný" model si můžete stáhnout zde: psaci_stul.3dm
(Rhino 3dm soubor 464 KB).
Textuty použité v této scéně jsou ke stažení zde: textury.zip
(ZIP archív 153 KB)
Při tvorbě modelu jsem požil operace Fillet Curve, Extrude Straight, Loft, Revolve, Rail Revolve, Fillet Surface, Fillet Edge, Union, Non-Uniform Scale, Blend, Scale 3-D.
Nastavení renderingu: Antialiasing - Best, Render Mesh- Smooth & Faster, Shadows - Best (Map Size - 1000, Offset - 0.75).
Doba renderingu: 200 sekund (3 min 20 sec - obrázek 460x417x24BPP) na AMD K6-2 450MHz.
A konečně samotné snímky (resp. jejich náhledy -- stačí kliknout). První čtyři a poslední tři jsou renderovány
přímo v Rhinu a ty poslední dva pak ve starším programu Caligari trueSpace 3 (Save As -> VRML 1.0,
znovu udělat světla - což mi v trueSpace moc nešlo (taky to podle toho vypadá) - a přidat textury).
I s reproduktorem
|
Asi nejpovednější
|
Trochu zespoda
|
Trochu zprava
|
trueSpace3: bílé světlo
|
trueSpace3: více světel
|
Celá scéna
|
S repro, zespoda
|
Detail repráku
|
Více o NURBS modeláři Rhinoceros najdete:
www.rhino3d.com
Modely mých kamarádů:
Robert Šmíd -- Reproduktory Pioneer
Tomáš Juřík -- Škoda Henline
Radim Pavlíček -- Florbalová hokejka
Michal Piják -- Vysavač VAX
Michal Žižka -- Loď
A opravdových mistrů (z FI):
Sopwith Camel
LIAZ -- Velkopopovický kozel
Vrtulník Mil-24
Šachy
Všechny odevzdané modely by měly být na:
http://decibel.fi.muni.cz/models/
Jednoduchá kresba v OpenGL
3D objekty a kamera v OpenGL
|