Cinema4D

 

Hlavní obrázek:

      

 Vytvořeno v Cinema4D pro předmět PB009.

 (c) Jaroslav Trtík (učo: 72822)

Další náhledy:

     

Zdrojový soubor scény:

Scena v Cinema4D

 

Postup práce:

Každý objekt byl původně vytvořen jako samostatná scéna. Až po jejich vytvoření jsem provedl 'merge' těchto scén.

         

          

        1. hrníček:

         ----------------------------------------------------
Vytvoříme si cube ze záložky primitives tak, aby byla rozdělena alespoň na 3-4 díly v  osách YZ. Poté pomocí Extrude/Extrude Inner  do něj uděláme 'díru' v ose Y tak, aby jsme se dostali těsně nad spodní face kostky(pro ostrou hrnu ještě 1x extrude). Ucho hrnku uděláme pomocí MatrixExtrude a přizpůsobíme konec ucha. Nakonec aplikujeme HyperNURBS a poopravíme rohy a záhyby.

   2. láhev:

----------------------------------------------------
Pomocí freehand Bezier vytvoříme základní obrys lahve,poupravíme. Použijeme Lathe NURBS. Nastavíme správně gizmo lathe objektu. Aplikujeme na něj HyperNURBS a dovytvoříme závit na hrdle, zarážku na hrdle a závit na spodní polovině lahve(okrasný). Tvoření závitu spočívá v subdividování dané oblasti na trojice vertexových pásem. Potom 1. pásma z těchto trojic posuneme v jedné ose (např. X), 2. pásma v Y a 3. v ose -X.

       3.lampička:

----------------------------------------------------
Z primitives vytvoříme cone a nastavíme parametry. Opět aplikujeme HyperNURBS. Pomocí extrude uděláme centrální díru pro držák  a okrasné výstupky na bocích. Potom vybereme vertexový pás uprosřed modifikovaneho cone objektu a rescale(zvětšením) docílíme vyboulení podstavce.  Z primitives vytvoříme capsule. Změníme mu počet subdividingu (zhruba 3x8). Aplikujeme HyperNURBS. Nyní v principu pouze pomocí extrude a posouvání/rescale polygonů/hran vymodelujeme onen centrální spojovací článek. Ten zkopírujeme(copy/paste) a jeho kopii přesuneme do připraveného otvoru v podstavci. Vytvoříme další 3 capsule z primitiv. 2 pomocí rescale/move/rotate přesuneme na mista 2 děr v spojovacím článku v podstavci. 1. spojovací článek přesuneme na druhé konce 2 capsulí. 3. capsuli  stejným způsobem zasadíme do centrálního spoj. článku, ale na místo prosřední větší díry. Nakonec vytvoříme opět bezier křivku pro lathe NURBS na obrys stínítka. Poté aplikujeme H-NURBS a domodelujeme do daného stavu + nasadíme na konec oné 3. capsule.