Cinema4D
Hlavní obrázek: |
Vytvořeno v Cinema4D pro předmět
PB009.
(c) Jaroslav Trtík (učo: 72822) |
||||
Další náhledy: |
|||||
Zdrojový soubor scény: |
|||||
Postup práce: |
|||||
Každý objekt byl původně vytvořen jako samostatná scéna. Až po jejich vytvoření jsem provedl 'merge' těchto scén.
|
|||||
1. hrníček: |
---------------------------------------------------- | ||||
Vytvoříme si cube ze záložky primitives tak, aby byla rozdělena alespoň na 3-4 díly v osách YZ. Poté pomocí Extrude/Extrude Inner do něj uděláme 'díru' v ose Y tak, aby jsme se dostali těsně nad spodní face kostky(pro ostrou hrnu ještě 1x extrude). Ucho hrnku uděláme pomocí MatrixExtrude a přizpůsobíme konec ucha. Nakonec aplikujeme HyperNURBS a poopravíme rohy a záhyby. | |||||
2. láhev: |
---------------------------------------------------- | ||||
Pomocí freehand Bezier vytvoříme základní obrys lahve,poupravíme. Použijeme Lathe NURBS. Nastavíme správně gizmo lathe objektu. Aplikujeme na něj HyperNURBS a dovytvoříme závit na hrdle, zarážku na hrdle a závit na spodní polovině lahve(okrasný). Tvoření závitu spočívá v subdividování dané oblasti na trojice vertexových pásem. Potom 1. pásma z těchto trojic posuneme v jedné ose (např. X), 2. pásma v Y a 3. v ose -X. | |||||
3.lampička: |
---------------------------------------------------- | ||||
Z primitives vytvoříme cone a nastavíme parametry. Opět aplikujeme HyperNURBS. Pomocí extrude uděláme centrální díru pro držák a okrasné výstupky na bocích. Potom vybereme vertexový pás uprosřed modifikovaneho cone objektu a rescale(zvětšením) docílíme vyboulení podstavce. Z primitives vytvoříme capsule. Změníme mu počet subdividingu (zhruba 3x8). Aplikujeme HyperNURBS. Nyní v principu pouze pomocí extrude a posouvání/rescale polygonů/hran vymodelujeme onen centrální spojovací článek. Ten zkopírujeme(copy/paste) a jeho kopii přesuneme do připraveného otvoru v podstavci. Vytvoříme další 3 capsule z primitiv. 2 pomocí rescale/move/rotate přesuneme na mista 2 děr v spojovacím článku v podstavci. 1. spojovací článek přesuneme na druhé konce 2 capsulí. 3. capsuli stejným způsobem zasadíme do centrálního spoj. článku, ale na místo prosřední větší díry. Nakonec vytvoříme opět bezier křivku pro lathe NURBS na obrys stínítka. Poté aplikujeme H-NURBS a domodelujeme do daného stavu + nasadíme na konec oné 3. capsule. |